Translate

miércoles, 27 de julio de 2022

Entrevista a Destral de Guerra - Juliol 2022

Esta entrevista está hecha en catalán, como creo que tengo varias personas lectoras que quizás no comprendan el catalán, teneis que saber que hay un traductor incorporado en el blog que aparece en la versión web de este que podéis activar desde un smartphone llegando al final de la pagina, estará resaltado en color blanco -versión web- y os aparecerá el traductor de google que por lo que he provado traduce bastante bien. Dicho esto, quiero que conozcais una banda del territorio donde yo habito y que son conocidos por Hacha de Guerra. 

Hola, qui sou Destral de Guerra i quins instruments toqueu?

Xavi Monqui al micro.
Jordi guitarra.
Ferri bateria.
Ciura al baix.
Martí a la guitarra.
Quin és el gènere musical del grup?
X: Fem rock, força influenciat per bandes de punks amb pocs cabells.
J: tralla variada.
F: tot el que diuen a sobre més clares influències pop que volen amagar però salten a la vista.



Per què Destral de Guerra com a nom?
X: A mi em sembla recordar que ho vam treure d'una cançó d'una banda punk terrassenca ja desapareguda, els Tomahawk.
D'on sou?
X: Jo de Terrassa
J: Terrassa
F: Terrassa
C: Manresa
M: Terrassa
Quan vau començar a tocar com Destral de Guerra?
X: La banda amb el nom Destral de Guerra va començar a assajar i a tocar entre el 2008 i el 2009. Va haver força rotació de personal els primers anys fins a consolidar-nos.
J: jo un any o dos abans de treure la maqueta.
F: jo vaig començar el 2009 aprox.
C: Crec que fa uns tres anys que em van demanar si em volia unir a la banda.
M: Jo m'hi vaig unir el 2013, just després de treure la maqueta.

Foto-promo del 2013
Teniu altres bandes paral·leles o heu tocat en altres bandes?
J: si.
F: amb els anys que fa que dura Destral (a vegades penso que de miracle o fruit d’una perseverància digna d’estudi), sí, uns quants, i de molts estils diferents.
C: Porto 10 anys tocant a la banda Reconquesta, desde que la vam formar, i també he tocat en algun grup de versions amb amics per pur divertimento sense aspirar a res més que això. Prou de forçar als músics a ser professionals del cover, missatge dirigit bàsicament a sales i promotors.
M: Sí, tinc un projecte personal de post rock que es diu Time was an illusion, toco el whistle a un grup de de versions de folk irlandès, i tinc uns quants altres projectes personals a mig fer, que a ser possible acabaran veient la llum en un futur proper (hardcore punk, black metal, synthwave, emo i dungeon synth).
X: Ara comencem un projecte post-punk, Crosshead.
Influències? (Musicals, literàries, cinèfiles, etc.)
F: uffff... segur? Per fer-ho fàcil i ràpid, CockSparrer, Ken Boothe, Onkelz; Asimov, Montalbán, Monzó; Leone, Tarantino, Cuarón.
C: Com a baixista de tralla podria dir Harley Flanagan de Cro-Mags entre molts altres que em fa mandra pensar.
M: A nivell musical em moc per esferes bastant variades. Els meus gèneres preferits són el post rock i el black metal atmosfèric, i més enllà d'això disfruto molt del punk/hardcore, emo, trance, música clàssica (sobretot barroca) i estils variats de música folk. En quan a literatura, llegeixo molta fantasia i ciència ficció, i de tant en tant temàtiques polítiques i socials.
X: Influències músicals per Destral doncs el que hem anat escoltant els que vam nèixer pels voltants dels 90s. Del país suposo que Bulldozer, sobretot. Després els clàssics anglesos i grups japos, malayos i suecs, que solen ser més poperillos. Hem versionat tant a Cock Sparrer i The Pride com al Saxon o als Twisted Sister.
Salvat-Papasseit, Lluís Llach... Béquer? per les lletres trobaríem referències a Dante, a La Bíblia... i a Gary Bushell també!
Les cançons més durilles les dec als Motör, i allà on em poso intens, a en Meatloaf, i on estic més melòdic, als Manic Street Preachers.
Teniu alguna cosa gravada?
La maqueta del 2013, l'LP April's Rose del 2019.


Gravareu alguna cosa properament?
J: estem en producció del següent LP i en breus treurem un EP.
De què parlen les vostres cançons?
X: La majoría de cançons son els tópics de sempre del punk i l'Oi!: amistat, cervesa, rebuig a la política i a la policía, celebració de la identitat nacional... ara prometem fer cançons amb mitja volta més, de tant en tant.
F: prometo hasta que la meto. No, la resposta em sembla prou bona.
C: Encara és hora de que em passin les lletres per a saber què cony canta el Monqui.
X: Ciura, no ho vulguis saber.
Propers esdeveniments de Destral de Guerra?
X: Esperem tocar amb els Tornaviss el dia 12 de Febrer sota l'abric de Sesión de Plasma.
També tenim altres dates per confirmar aquest any.
Hi ha bones bandes al vostre entorn?
X: Jo destaco als Tornaviss! Igualment al Vallès sempre hi ha alguna que altra banda de punk.
J: La veritat es que Terrassa ho posa molt molt dificil a tot lo que no sigui patxangueta de festa major.
F: jo crec que sí, però amb la pandèmia aquesta de merda ja no saps què hi ha funcionant i què no.
C: Bones bandes sempre n'hi ha, sales per a tocar, promotors per a promoure, públic per a descobrir-te, d'això ja fa temps que no gaire.
M: Em sembla que els Batec assajen al local del costat, això compta com a entorn no? 


Moltes gràcies per confiar en Sessió de Plasma webzine, podeu afegir allò que vulgueu o alguna cosa del que ens haguem oblidat
Gràcies a vosaltres per confiar en uns perduts com nosaltres. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario